nak cari gift yang untuk semua acara....

Tuesday, December 11, 2012

The Reposting

2010 banyak meninggalkan pengalaman suka duka dan kenangan yang begitu menyentuh perasaan sya darilah awal tahun 2010 sampai akhir tahun 2010..
perkara yang sangat menyentuh perasaan saya adalah... selepas 19 tahun barulah saya menemukan satu jawapan bagi suatu misteri yang selama ini tersimpan dan terpendam sebagai satu kenangan yang bagi saya amat manis untuk di kenang... memang dari dulu 19 tahun yang dulu saya memang ada simpan hati dengan dia... tapi bila selepas 6 tahun saya 'mendiamkan' diri dan mengintai dirinya dari jauh saya cuba untuk meluahkan perasaan hati saya ini kepadanya melalui kawan saya yang juga bekas classmate dia (yang masa tu umur saya 16 tahun) melalui telepon ....tapi apa jawapan yang saya terima dari dia.... dia cakap 'selama ini saya anggap ko macam adik saya..' ergh memang sakit la hati ni... 6 tahun saya simpan perasaan kepadanya... 6 tahun geng! 6 tahun.... (rasanya sampai sekarang sya nda boleh lupa) rupanya selama tu dia anggap saya ni macam adik dia....sedih tu memang la sedih, saya nangis..... sampai bengkak mata saya sampai bapa saya sendiri tanya kenapa sya nangis...sebagai seorang anak dan bapa saya tu seorang yang 'spoting' sya bagi tau la sama bapa saya apa yang terjadi...so, bapa saya cakap....'bha apa boleh buatkan... orang nda suka...ko nda boleh paksa...' betul juga apa yang bapa saya cakap tu....saya baru 16 tahun...ada masa panjang lagi untuk hidup (agaknya la) dan saya boleh cari yang lebih baik dari dia kan?

Tapi...orang cakap kita boleh menipu orang lain...tapi kita tidak boleh menipu diri kita sendiri....kami tinggal sekampung so, saya tidak boleh 'melarikan' diri saya dari tidak melihat atau bertembung dengannya....dan satu saja cara saya untuk tidak 'bertembung' dengannya ialah mengurungkan diri di rumah...kalau ada perkara penting barula saya turun pekan... haaaiiii bukan sekadar tidak bertembung di alam nyata...di alam mimpi pun saya sering 'bertembung' dengannya nasib baik tiada alam bunian kalau ada, mau saja saya lari ke alam bunian...mana tau kut2 boleh berjumpa dengan putera bunian...hahahha.....dunia...dunia...dunia remaja memang banyak pahit manisnya....selepas 'putus' dengannya walaupun tidak pernah jadi couple.. saya ada seorang boyfriend masa tu saya tingkatan 5...tapi.. hati tetap teringat dengan yang pertama... boyfriend saya ni memang baik orangnya....tapi sebelum saya menjalani peperiksaan SPM dia menghilangkan diri...kata cousin dia...dia balik ke kampung sebab bapa dia sudah retire so sekeluarga balik la ke kampung...masalahnya di sini boyfriend saya tu nda pernah pun mengkhabarkan sama saya walaupun dia tau nombor tepon rumah saya tapi sejak dia balik kampung dia....dia nda pernah pun call saya...sakit lagi hati saya...this is second time....but Rod Stewart said that 'the first cut is the deepest' mungkinlah....nasib baik keputusan SPM saya oke la alaaa pangkat 2 ja...tu pun orang cakap 'sekadar cukup makan'... walaumacamana pun yang pertama adalah yang saya tetap masih ingat... kadang2 saya tulis dalam diari saya yang saya masih mengharapkan dia....masih mengharap....

Aduh panjang pula cerita saya ni...tapi bila diingat balik memang sakit hati saya...namun pada bulan Oktober 2010 misteri selepas 19 tahun disimpan rupa2nya ada cerita d sebaliknya...patutla masa saya jumpa dia d pekan Tuaran 8 tahun yang lepas...saya tengok dia terkejut beruk nampak saya di sini...sampai dia tanya saya '***? apa ko buat di sini?' hahahha saya jawab 'patut saya yang tanya ko...apa ko buat sini? ini kampung saya' dan saya masih ingat bila mana saya kenalkan dia pada tunang saya....saya nampak air muka dia macam lain....saya nampak dalam mata dia macam ada kekecewaan.. tapi kenapa la saya tidak terpikir semua tu? oh mungkin saya rasa dia masih anggap saya ni macam adik dia saja....tapi waktu itu dia pun suda ada girlfriend... so, I pun don't mind juga lah... lepas saya kawin..... saya jumpa girlfriend dia d tempat kerja dia...bukan mo menyerang tapi mo menyergah saja...hahahha belum sempat saya tanya apa2 girlfriend dia trus cakap 'sorry kami nda tepigi d majlis kamu tu...si ****y masuk hospital kena asma' punya la saya tekejut beruk... 'Aik? bila masa pula tu budak ada asma?' berubah terus air muka pempuan tu....saya yang agak sensitif pada perubahan wajah dia tu pun bagi tau dia perkara sebenar mungkin dia heran macam mana saya tau...'kami dulu tinggal sekampung dan membesar bersama...' baru la dia oke....saya sangat berharap juga durang ada jodoh sebab pmpuan ni cousin husband sya....yaaaiii tapi durang pun nda jadi....lain pula cerita yang saya dengar..... ermmm mungkin bukan jodoh...

sekarang ni.....saya cuba untuk berfikiran positif....biar yang lalu tu berlalu....cinta yang dulu biarla berkubur bersama mimpi.....cinta yang saya ada sekarang cukup untuk membuat saya terus 'hidup'. anak2 saya....senyuman, gelak tawa, kenakalan, kedegilan dan kepintaran mereka yang buat saya terus bersemangat.... yang penting komunikasi antara anak2 sangat baik.....tanggungjawab tetap diutama kan.... SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU...moga2 tahun ini adalah tahun 'gembira' saya....dan ungkapan 2010 bagi saya ialah 'Now I know the truth, the mystery is solved....but the truth is hurt to be known'
 
sebenarnya sya nda ingat di mana sya pernah post benda alah ni heheheh
memynamePZ

No comments:

Post a Comment